
Is a ac Ro I tm a n 25
Bibliografia
AAAS – American Association for the Advancement of Science. Project 2061 – Scien-
ce for all americans. Washington, 1989
Alves, R. A alegria de ensinar. Editora Papirus, SP, 5. edição, 2003, p. 93.
Buarque, C. Educação em primeiro lugar, Jornal do Commercio, Recife, 18/05/2007.
Buarque, C. A solução é pela educação. Entrevista: Ana Maria Tahan e Sônia Araripe,
Jornal do Brasil, RJ , 23/11/2003.
Candotti, E. Papel do cientista na divulgação científica. Jornal da Ciência, Rio de Janeiro,
v. 408, 16/04/1999.
Duit, R. & Treagust, D. “Learning in science: from behaviourism towards social cons-
tructivism and beyond”. International Handbook of Science Education. Boston,
Kluwer Academic Publisher, 1998.
Freire, P. Pedagogia do oprimido, Editora Paz e Terra, 1970, 23. edição,
Giles, T. R. A tradição de Roma: a formação do cidadão, in História da Educação,
Editora Pedagógica e Universitária, São Paulo, 1987, pp. 31-43.
Hamburger, E.W. & Matos, C. O desafio de ensinar ciências no século XXI, São Paulo,
Edusp, 2000, 39 p.
Knapp, M.S. “Between systemic reform and the mathematics and science classroom:
the dynamics of innovation, implementation and professional learning”. Review
of Educational Research. New York, v.67, n.2, 1997, p.227-226.
Krasilchik, M. Reformas e realidade: o caso do ensino das ciências. São Paulo, Pers-
pectiva, 14, 2000.
Lira da Silva, .M. & Smania-Marques, R. Criatividade, criativismo e alfabetização
científica. Salvador, Venture Gráfica e Editora, 2005, 138p.
Morhy, L. A Ciência no Brasil, UnB Revista, edição especial, 36-38, 2000.
Morhy, L.A. Universidade de ontem e hoje e amanhã? UnB Revista, 04, 2001